اسماء گوید رسول خدا(ص) فرمود: هر کسی با غم یا اندوه یا ناراحتی روانی و پریشانی خاطر روبرو شد این دعا را بخواند: الله ربی و لااشرک به شیئا توکلت علی الحی الذی لا یموت.
در حدیث قدسی آمده است که: خداوند می فرماید؛ من همان طور که بنده ام فکر می کند، می باشم. زمانی که مرا یاد کند، با او هستم. اگر او نام مرا ببرد، من، خودم او را یاد می کنم. اگر او در جمعی مرا یاد کند، من اورا در جمعی بهتر از آن، یاد می کنم. اگر او (انسان) به من به اندازه یک وجب دست نزدیک شود، من به اندازه درازای بازو به او نزدیک تر می شوم، اگر او به سمت من بیاید (راه رود)، به سوی او می دوم.
“هرچیزی که ممکن است زنگ بزند آن را جلا (صیقل) می دهند، و صیقل قلب زنگ زده، (ذکر) یاد خداست.”
2- به ایشان گفته شد، چه کسانی پرهیزکار بوده و قدر و منزلت آنها نزد خداوند در روز قیامت بالا است؟ پیغمبر خدا پاسخ داد: “آنهایی که خداوند را بسیار یاد می کنند”.
کاملترین نسخه شفای بیماران از طرف خداوند
وارد ماه نیسان شدیم که از 23 فروردین تا 23 اردیبهشت است. جهت شفای بیماری هایی که سالها به دکتر مراجعه کرده اید و نتیجه نگرفته اید این فرصت را از دست ندهید. می توانید سینی در حیاط بگذارید که هر وقت باران آمد آن را جمع کنید. راه بهتر این است که سفره یک بار مصرف را با چسب پهن به دو دیوار بزنید مساحت بیشتری بتواند آب را جمع کند. در دین ما اسلام، برای بیماران این نسخه شفابخش از طرف خداوند می باشد و از پیامبر به ما رسیده است و جناب جبرئیل علیه السلام دستورات را آوردند و سند این حدیث به استثنای یک نفر قوی است. باز هم عرض می کنم اب نیسان را از همین امروز شروع به جمع کردن کنید. ما در منزل مان سینی های کوچک بود، کوشه های سفره یک بار مصرف را به دیوار زده ام.
روزى جمعى از اصحاب نشسته بودند حضرت رسالت پناه صلى الله علیه وآله و سلم داخل شد و بر ایشان سلام فرمود و ایشان جواب سلام گفتند پس حضرت صلی الله علیه و آله فرمود که مىخواهید دوائى را که جبرئیل به من یاد داده تا محتاج به دواى اطبّا نباشم، به شما یاد دهم؟
پس حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و سلمان و دیگران سؤال نمودند که آن دوا چیست؟
حضرت رسول صلى الله علیه وآله و سلم به حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب نمود و فرمود که در ماه نیسان رومى آب باران مى گیرى و
هفتاد مرتبه سوره «فاتحة الکتاب» و
هفتاد مرتبه «آیةالکرسى» و
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ» و
هفتاد مرتبه سوره «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلى» و
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» وَ
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» و
هفتاد مرتبه سوره «قُلْ هُوَاللَّهُ اَحَدٌ» و
هفتاد مرتبه «لااِلهَ اِلاَّ اللَّهُ» و
هفتاد مرتبه «اللَّهُ اَکْبَرُ» و
هفتاد مرتبه «اَللّهُمَّ صَلّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ» و
هفتاد مرتبه «سُبْحانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ للَّهِِ وَلا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ اَکْبَرُ» بر آن میخوانی
وهفت روز (در برخی از روایات چهل روز آمده) در بامداد و شامگاه از آن آب مىآشامى.
حقّ تعالى بر شما از آسمان آبى براى آنکه پاک گرداند شما را به آن و ببرد از شما وسوسه شیطان را و دلهاى شما را محکم گرداند و ثابت گرداند
به حقّ آن خداوندى که مرا براستى بر خلق مبعوث گردانیده است سوگند یاد مىکنم که جبرئیل گفت که حق تعالى بردارد از کسىکه این آب را مىآشامد هر دردى را که در بدنش باشد و او را عافیت بخشد؛ و دردها را از بدن او و استخوانهاى او بیرون کند و اگر در لوح دردى براى او مقدّر شده باشد محو نماید.
و به حق پروردگارى که مرا به حقّ فرستاده اگر فرزند نداشته باشد و فرزند خواهد آب نیسان را به آن نیّت بیاشامد او را فرزند روزى گردد و اگر زن عقیم باشد وفرزند نیاورد واز این آب با نیّت بیاشامد فرزند از او بوجود آید و اگر مرد و زن پسر خواهند یا دختر از آن آب بیاشامند مقصودایشان بهعمل آید چنانچه حقتعالى مىفرماید: یَهَبُ لِمَنْ یَشآءُ اِناثاً وَیَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ الذُّکُورَ اَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْراناً وَاِناثاً وَیَجْعَلُ مَنْ یَشآءُ عَقیماً یعنى حق تعالى مىبخشد هر که را خواهد دختران و هر که را خواهد پسران یا جُفت مىگرداند براى ایشان پسران و دختران یعنى هر دو را به ایشان عطا مىکند و هر که را خواهد عقیم و بىفرزند گرداند.
پس حضرت فرمود که اگر کسى سردرد داشته باشد و از این آب بیاشامد صُداع و سر درد او به قدرت الهى ساکن گردد و اگر درد چشم داشته باشد و در چشمهاى خود قطره اى از این آب بچکاند و بیاشامد و چشمهاى خود را از آن آب بشوید به اذن خداى تعالى شفا یابد و آشامیدن از آن آب بُن دندانها را محکم گرداند و دهان را خوشبو کند و لعاب بُن دندانها را کم کُند و بلغم را کم کُند و تُخَمه و اِمْتِلا به سبب خوردن طعام و آشامیدن آب به هم نرساند و از بادهاى قولنج و غیر آن متأذّى نگردد و درد پشت و درد شکم بهم نرساند و از زُکام آزار نکشد و درد دندان بهم نرساند و درد معده و کرم معده را زایل گرداند و محتاج به حجامت نگردد و از مرض بواسیر و خارش بدن و آبله و دیوانگى و خُوره و پیسى و رُعاف و قَىّ نجات یابد و کور و لال و کر و زمینگیر نشود و آب سیاه در دیدهاش نزول نکند و دردى که موجب افطار روزه و نقصان نماز او باشد او را عارض نگردد و از وسوسه هاى جنّیان و شیاطین متأذّى نگردد.
هر که از این آب بیاشامد و به جمیع دردهائى که در مردم مىباشد مبتلا باشد موجب شفا از جمیع آنها گردد پس جبرئیل گفت به حقّ خداوندى که تو را به راستى فرستاده هر که این آیات را بر این آب بخواند و بیاشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد
پس حضرت رسول صلى الله علیه وآله و سلم فرمود که جبرئیل گفت هر که از این آب بیاشامد و به جمیع دردهائى که در مردم مىباشد مبتلا باشد موجب شفا از جمیع آنها گردد پس جبرئیل گفت به حقّ خداوندى که تو را به راستى فرستاده هر که این آیات را بر این آب بخواند و بیاشامد حقّ تعالى دلش را مملوّ گرداند از نور و روشنى و الهام خود را در دل او وارد سازد و حکمت بر زبان او جارى گرداند و پر کند دل او را از فهم و بینائى و به او عطا کند از کرامتها آنچه به احدى از عالمیان عطا نکرده باشد و هزار مغفرت و هزار رحمت بر او بفرستد و غش و خیانت و غیبت و حسد و بَغْى و کبر و بخل و حرص و غضب را از دل او بردارد و از عداوت و دشمنى مردم و بدگوئى ایشان نجات یابد و موجب شفاء جمیع امراض او گردد.
واگر در زندان باشد و از آن آب بیاشامد از حبس نجات یابد و سردى بر طَبع او غالب نگردد و آب باران مطلقاً مبارک است و منفعت دارد خواه در نیسان ببارد و خواه در غیر آن چنانچه در حدیث معتبر از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که بیاشامید آب آسمان را که پاک کننده بدن شما است و دردها را دفع مىکند چنانچه حق تعالى مىفرماید: وَیُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّمآءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَیُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَلِیَرْبِطَ عَلى قُلُوبِکُمْ وَیُثَبِّتَ بِهِ الأقْدامَ یعنى مىفرستد حقّ تعالى بر شما از آسمان آبى براى آنکه پاک گرداند شما را به آن و ببرد از شما وسوسه شیطان را و دلهاى شما را محکم گرداند و ثابت گرداند به آن قدمهاى شما را و در عمل نیسان بهتر آن است که اگر جمعى خوانند هر یک مجموع آن سورهها و اذکار را هفتاد مرتبه بخوانند و از براى آنها که مىخوانند فایده اش عظیمتر و ثوابش بیشتر است.
در کتاب مفاتیح الجنان ساعات جمع آوری آب باران از تاریخ ۲۳ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت نوشته شده ولی در کتاب های معتبر دیگر اصل جمع اوری اب را از تاریخ ۱۴ فروردین تا ۳۰ فروردین ذکر کردند که موثر تر و قوی تر طبق تجربه خودم و استادم از ۱۴ فروردین تا ۳۰ فروردین می باشد. که هر ساله ما از ۱۴ فروردین تا ۳۰ فروردین اب باران را جمع اوری میکنیم.
شما در هر کدام از تاریخ های ذکر شده که مایل هستید میتوانید اب باران را جمع اوری کنید که ظرف تمیزی در بالای بام خانه یا حیاط خانه طوری که مستقیم اب از اسمان در ظرف ریخته شود را جمع کنید.
بعد از تهیه اب باران نوبت به خواندن سوره ها می باشد که بهترین زمان خواندن ان روز پنج شنبه یا جمعه از اول تا ۱۷ ماه قمری می باشد.
شما در این روزهای ذکر شده بعد از نماز صبح غسل کنید و دو رکعت نماز حاجت بخوانید و بعد با لباس تمیز کنار ظرف اب رو به قبله بنشینید و سوره های زیر را هر کدام هفتاد مرتبه بخوانید.و هر سوره ای که میخوانید یه بار در ظرف اب فوت کنید
و بعد این اب را تا هفت روز صبح ناشتا و شب قبل خواب میخورید.
در ضمن وقتی هر صبح ناشتا و هر شب میخورید نیاز نیست یک لیوان کامل بنوشید.فقط یک قلوپ هم کافیست.یعنی هر صبح یک قلوپ و هر شب هم یک قلوپ بنوشید.همین کفایت میکند.
دعاهای شفای بیمار
برای برطرف کردن دردها :
مرحوم سید بن طاووس می گوید : این عمل برای برطرف کردن دردها بسیار مجرب است در کاغذی نوشته شود و همراه داشته باشید
یا من اسمه دواء و ذکره شفاء یا من یعجل الشفاء یشاء من الاشیاء صل علی محمد و آل محمد و اجعل شفاءی هذا الداء فی اسمک هذا یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا رب یا رب یا رب یا رب یا رب یا رب یا رب یا رب یا رب یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین
2-شفا بخشی آیه نوربرای بیماران :
هر کس آیه نور را تا نورعلی نور ( سوره نور آیه ۳۵ )
اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ
3-شفای هر بیماری :
مرحوم محدث نوری می گوید : از پیامبر اکرم برای شفای هر بیماری این عمل نقل شده است
در ظرفی تمیز با زعفران نوشته شود سپس شسته و آشامیده گردد کلمات این است
اعوذ بکلمات الله التامات و اسمائه ( الحسنی ) کلها عامة من شر السامة و الهامة و ( من شر ) العین الامة و من شر حاسد اذا حسد
سپس سوره حمد و توحید و فلق و ناس و آیات زیر :
بقره ۱۶۳ - بقره ۲۵۵ تا ۲۵۷ - بقره ۲۸۵
ده آیه اول سوره آل عمران و ده آیه آخر ان نیز که از ان فی خلق السموات و الارض می باشد و نیز اول آیه سوره نساء
دستور دیگری نیز در ذیل آن امده است که به این صورت است :( با دستور بالا فرق می کند )
اول ایه از سوره مائده و اول ایه از سوره انعام نوشته و اول ایه از سوره اعراف و آیه ۵۴ سوره اعراف
و ایه ۸۱ سوره یونس و آیه ۶۹ سوره طه و ده آیه اول از سوره صافات تمامی نوشته سپس سه مرتبه شسته و وضوی نماز گرفته و سه مرتبه از آن آشامیده شود و صورت و تمامی بدن با آن آب مسح شود سپس دو رکعت نماز خوانده و از خداوند طلب شفا کند این عمل را سه روز انجام دهد
حسان می گوید این عمل مجرب است .
4-دعایی برای شفای بیماری :
مرحوم سید بن طاووس رحمة الله علیه می گوید : ابن عباس می گوید در نزد علی علیه السلام
نشسته بودم که دیدم مردی بر حضرتش وارد شود در حالیکه رنگ صورتش از شدت بیماری تغییر کرده بود . به حضرت گفت ای امیر المومنین من مردی دردمند هستم و پیوسته درد می کشم .
دعایی به من تعلیم کن تا بواسطه آن این بیماری دفع شود حضرت فرمود : دعایی به تو می دهم که جبرییل به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله برای شفای مریضی حسن و حسین یاد داد و آن دعا
این است :
إِلَهِی کُلَّمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ بِنِعْمَةٍ قَلَّ لَکَ عِنْدَهَا شُکْرِی وَ کُلَّمَا ابْتَلَیْتَنِی بِبَلِیَّةٍ قَلَّ لَکَ عِنْدَهَا صَبْرِی فَیَا مَنْ قَلَّ شُکْرِی عِنْدَ نِعَمِهِ فَلَمْ یَحْرِمْنِی وَ یَا مَنْ قَلَّ صَبْرِی عِنْدَ بَلَائِهِ فَلَمْ یَخْذُلْنِی وَ یَا مَنْ رَآنِی عَلَى الْمَعَاصِی فَلَمْ یَفْضَحْنِی وَ یَا مَنْ رَآنِی عَلَى الْخَطَایَا فَلَمْ یُعَاقِبْنِی عَلَیْهَا صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِی ذَنْبِی وَ اشْفِنِی مِنْ مَرَضِی إِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ
6-ختم قران از ظهر جمعه تا ظهر جمعه دیگر :
ختم کردن قرآن از ظهر جمعه تا ظهر جمعه دیگر چنانچه با طهارت صورت بگیرد و ثواب آن به امام زمان علیه السلام هدیه شود برای رسیدن به مقاصد و خصوصا شفای مریض از مجربات است .