معجزه قران و ادعیه

این وبلاگ نسخه دوم وبلاگ معجزه قران و ادعیه هست

معجزه قران و ادعیه

این وبلاگ نسخه دوم وبلاگ معجزه قران و ادعیه هست

برای خرید و فروش خانه یا ماشین یا کالا

 برای خرید و فروش خانه یا ماشین یا کالا  

 

  برای خرید و فروش خانه یا ماشین یا کالا  

 

1-ایه ی زیر را بر دیوار خانه یا ملک یا روی شی (مثلا ماشین) بنویسید:

 رَبَّنا آتِنا مِن لَدُنکَ رَحمَةً وَهَیِّیء لَنا مِن اَمرِنا رَشَداً

 

2-ختم 2222 مرتبه "یا ودود" با وضو و رو به قبله در یک نشست بخوانید و به اب بدمید و اب را به ملک یا شی مورد نظر که می خواهید فروش برود بپاشید

   

هر گاه متاعی فروش نشود این آیات را بر کاغذی نویسد و در آن نهد از غیب مشتری می‌رسد 


یا بَنِی اِسْرائیلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتی اَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَ اَوْفُو بِعَهْدی اُوفِ بِعَهْدِکُمْ 
وَ اِیّایَ فَارْهَبُونِ وَ امَنُوا بِما اَنْزَلْتُ مُصَدَّقاً لِما مَعَکُمْ وَ لا تَکُونُوا اَوَّلَ کافِرٍ بِهِ 
وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتی ثَمَناً قَلیلاً وَ اِیّایَ فَاتَّقُونِ وَ مَنْ اَوْفی بَعَهْدِهِ مِنَ اللهِ 
فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیم 
  
  
اگر مال کسی به فروش نرسد باید این آیه را از سوره بقره سه مرتبه بخواند و برآب بدمد و ان اب را بر متاع بپاشد متاع او بفروش رود ایه این است: 

  و من اوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذالک هوالفوزالعظیم   

  
 

  برای فروش کالا یا زمین و خانه

آیه الکرسی را نوشته و پس از آن نوشته شود:

 یا حفیظ یاحفیظ اَحفَظنی فَاستَبشِرو بِبَیعُکم الَذِّی بایَعتُم بِه و ذَلِک هُوَ الفَوزِِِِ العَظیم

 و در منزل قرار دهید

 یا سوره قارعه را نوشته و در منزل قرار دهید. 

  
 

  دعا برای فروش کالا

 اگر کالایی داشتید و فروش نمی رفت دعای زیر را بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را در میان متاع یا ملک پنهان کنید 

 بسم الله الرحمن الرحیم

 یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله الم تر ان الله انزل من السماء ماء فاخرجنا به ثمرات مختلفا الو انها و من الجبال جدد بیض و حمر مختلف الو انها و غرایب سود و من الناس و الدواب و الانعام مختلف الوانه کذلک انما یخشی الله من عباده العلموا ان الله عزیز غفور ان الذین یتلون کتاب الله و اقاموا الصلواة و انفقوا مما رزقنا هم سرا و علانیة یرجون تجارة لن تبور لیوفیهم اجورخهم و یزیدهم من فضله انه غفور شکور یا الله یا شکیکفی یا قاهرو یا رزاق یا غنی یا باسط یا وهاب یا الله

 

 مرحوم جزایری نقل کرده که ،در حدیث آمده اگر جنسی داشتی که به بازار کساد خورد

 این آیه بر آن بخوان « و بدم »  مشکل حل می شود انشاالله

« اِنَّ الَّذینَ یَتلوُنَ کِتابَ اللّهِ وَ اَقامُو الصَّلوةَ وَ اَنـفَـقُــوا مِمّـا رَزَقناهُم سِرّاً وَ عَلانِیَة ً

یَرجونَ تِجارَهً لَن تَبُورَ.» (فـــاطر ایه 29)

  

 جهت فروش متاع یا خانه ویا زمین

آیه ذیل را با رعایت شرایط دعا نویسی با گلاب وزعفران بنوسین

و آب دعا را در ارکان محل یا بر روی جنس مورد نظر بپاشین این عمل 7 روز تکرار شود

یک ورق دیگر نوشته در محل نصب کنین

نوشتن دعا یکبار و عمل کردن به آن 7روز

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَآئِدَةً مِّنَ السَّمَاء

تَکُونُ لَنَا عِیداً لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَةً مِّنکَ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ

 

 برای خرید خانه

 بعد از نماز صبح هفتاد مرتبه این آیه شریـفه را تلاوت کنیــد

 

وَ قـُل رَبّ  اَنــزِلـنـی مُـنـزَلاً مُبارَکاً وَ اَنـتَ خَیـرُالـمُنـزِلـیـن 

 

( سوره مبارکه المومنون آیـه بیست و نُه )

   

   دعا برای خانه دار شدن

 هرشب 300 مرتبه آیه 18 سوره مبارکه آل عمران را بخوانید 

 توسل کنید به حضرت رقیه و علی اصغر علیهما السلام که در این امر کمک می کنند 

 شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِکَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

 این آیه نیز گشایش دهنده هست 

 

  برای فروش زمین

هر روز آیات زیر را بخوانید : 

 ۱۱ مرتبه " رب انزلی منزلا مبارکا ..."(سوره مومنون آیه ۲۹)

و ۱۴ مرتبه "ربنا آتنا من لدنک ..."(سوره کهف آیه۱۸و ۱۰)

و قبل و یعد از آیه ۱۴ صلوات بفرستید.

 

 برای تخلیه کردن ملک

اگر کسی ملکی را اجاره داده باشد و مدت اجاره به اتمام رسیده باشد ولی مستاجر از تخلیه ملک سر باز میزند مالک به مدت چهل روز بلافاصله بعد از نماز صبح بدون اینکه حرفی بزند و یا بلند شود و یا کاری کند

چهل مرتبه آیه 11 سوره حم دخان را تلاوت کند

ربَّنا اکشف عنّا الْعذاب انّا مومنون

 

سحر و جادو

 

 

سحر و جادو 
سحر و جادو و طلسم از نظر قرآن کریم و احادیث واقعیت دارد. به این امر در آیه 102 سوره بقره و 4 سوره فلق اشاره شده است. از این آیات و برخی روایات استفاده می‌شود که برخی از سحرها واقعا اثر گذارند. همچنان که 
آیه 102 سوره بقره می‌فرماید: «مردم سحرهایی را فرا می‌گرفتند که میان مرد و همسرش جدایی می‌افکند. 
گرچه سحر و جادو واقعیت دارد ولی غالب آنچه امروزه در میان مردم شایع است بی‌اساس می‌باشد و اکثر کسانی که به این امور می‌پردازند کلاه بردارانی هستند که از این طریق قصد اخاذی و پر کردن جیب خود را دارند. ولی اگر بر فرض موردی پیدا شد که سحری در کار بود راه‌هایی برای بطلان آن وجود دارد: 
1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره‌های فلق و ناس. 
2- خواندن و نوشتن آیات 75 تا 82 سوره یونس. 
3- آیه 102 سوره بقره «واتبعوا ما تتلوا الشیاطین...» تا آخر آیه با آب زعفران روی طشت مسی نوشته شود و در هنگام نوشتن، کندر را بخور دهند. بعد طشت را پر از آب باران و یا آب چشمه می‌کنند بعد مسحور با استفاده از آن آب غسل می‌کند و از آن آب می‌نوشد. بقیه آب را در پارچ شیشه‌ای بریزد و برای غسل استفاده کند. بهترین روز هم روز چهارشنبه است. 
4- آیه 100 سوره نسا «و من یهاجر فی سبیل الله...» تا آخر آیه با جوهر زعفران با کره گاو روی کف دست نوشته شود. 
5- دعا وتضرع به درگاه خداوند. 
6- درخواست دعا از اولیای واقعی خداوند. 
7- صدقه دادن. 

 

 

تاثیر صلوات

 

 

ذخیره شدن صلوات براى قیامت
هر مؤ منى ، پنج ملک موکل دارد:
یکى ؛ در پیش روى او که شیطان را از او دور مى گرداند.
دوم ؛ در عقب سر او، که آفات آسمان را از او باز مى دارد.
سوم ؛ در طرف راست او، که حسنات او را مى نویسد.
چهارم ؛ در طرف چپ او که سیئات او را مى نویسد.
پنجم ؛ در ناصیه او که او را حافظ مى گویند و هر صلواتى که آن مؤ من در شب مى فرستد، آن ملک او را نگاه مى دارد، تا به وقت طلوع آفتاب ؛ و در آن وقت مى رود، و باز به جهت حفظ صلوات روز مى آید. و رفتن آن فرشته براى آن است که مى رود به نزد مرقد مطهر سید کاینات - علیه و آله الصلوات - و در برابر قبر او مى ایستد، و مى گوید: السلام علیک یا رسول الله ، فلان بن فلان ، در این شب یا در این روز، بر تو چندین صلوات فرستاد.
حق سبحانه و تعالى مى فرماید: بر آن بنده باد صلوات .
و مى فرماید: من صلوات آن بنده را در ابر سفید نورانى گذاشته ، در رکنى از ارکان عرش بسپارند؛ و آن صلوات ، در حجاب عزت محفوظ مى ماند، تا روز قیامت . پس وقتى که عمل بنده را مى سنجند، حق تعالى مى فرماید که آن صلوات را بیاورند و در کفه حسنات آن بنده بگذارند تا سنگین شود.

 

زیر عرش الهى
از پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم روایت شده است که فرمودند:
سه کس در روز رستاخیز آن روزى که سایه اى جز سایه خداوند نخواهد بود در زیر عرش الهى خواهند بود.
عرض شد: یا رسول الله ! آنها چه کسانى هستند؟
فرمود: آن کس که اندوه غمزده اى از امت مرا بر طرف سازد و کسى که سنت مرا زنده نماید و آن کس که فراوان بر من درود فرستد.

 

سنگین ترین عمل در قیامت
امام باقر - علیه السلام - و امام صادق - علیه السلام - فرمودند:
اءثقل ما یوضع فى المیزان یوم القیامة الصلاة على محمد و على اءهل بیته ؛
سنگین ترین عملى که روز قیامت در ترازوى (اعمال ) گذاشته مى شود، درود بر محمد و اهل بیت اوست .

 

نزدیک ترین افراد به پیامبر در قیامت
رسول اکرم - صلى الله علیه و آله - فرمود:
ان اءولى الناس بى یوم القیامة اءکثرهم على صلاة ؛
نزدیک ترین شخص به من در فرداى قیامت کسى است که صلوات بیشترى بر من فرستاده باشد.
نوشته شده توسط امیر ادیبی در سه شنبه هجدهم اردیبهشت 1386 | موضوع: صلوات کلید بهشت یک نظر


نوری در بهشت:

رسول خدا فرمود: صلوات بر من نوری در بهشت خواهد شد

 

درخت محبوبه در بهشت:

رسول خدا فرمود که در بهشت درختی است که آن را محبوبه گویند .میوه آن در خت از انار کوچک تر ، از سیب بزرگتر ، سفیدتر از شیر، شیرین تر از عسل ونرم تر از مسک است ، واز آنمیوه نمی خورد مگر کسی که هروز مداومت نماید به گفتن صلوات.

 

رفع عطش در قیامت:

حق تعالی وحی کرد به حضرت موسی(ع) که: ای موسی دوست داری که عطش قیامت تو را در نیابد ودر مواقف آن روز تشنه نباشی؟

عرض کرد:بلی

خطاب رسید :امروز در دنیا بر حبیب من صلوات فرست تا فردا از تشنگی قیامت در امان باشی.

 

مانع آتش جهنم:

امام صادق (ع) به صباح بن سبابه فرمود :آیا دعایی به تو بیاموزم که روی تو را از آتش جهنم حفظ کند؟

گوید:بلی

فرمود: پس از دمیدن سپیده صبح صد بارصلوات بفرست .خداوند روی تو را از حرارت اتش دوزخ در امان دارد.

 

مانع ورود به آتش:

از رسول گرامی خدا (ص) روایت شده است که فرمودند:

آن کس که بر من درود بفرستد،داخل آتش نخواهد گردید وهرکس درود فرستادن بر من را فراموش کند از را بهشت به خطا خواهد رفت.

 

 نوشیدن شراب سلسبیل:

رسول خدا (ص) فرمود:هرکه بر من صد صلوات بفرستد حق تعالی بر وی هزار بار صلوات بفرستد حق تعالی اورا از فضل خود ثواب ده هزار نماز عطا فرماید وبیاشامد او را در حظیره ی قدس از شراب سلسبیل.

 

مژده بهشت:

رسول خدا (ص) فرمودند : هرکس هزار بار بر من صلوات بفرستد نمیرد تا مژده بهشت را گیرد .ودر رساله شهید ثانی این اثر را برای هزار بار صلوات در روز جمعه آورده است.

 

صلوات در ماه رمضان:

رسول خدا فرمود: در ضمن خطبه ای که در فضیلت ماه رمضان خواند فرمود: هرکه در این ماه بر من صلوات بفرستد حق تعالی ترازوی اعمال اورا سنگین می کند در روزی که ترازوهای اعمال سبک باشد

 

نور درقیامت:

رسول خد(ص) فرمود: هرکس بر من یک بار صلوات بفرستد خدای تعالی در روز بر بالای سر وجانب راست وچپ وبر بالا وپایین ودر همه اعضا وجوارح او نور می دهد.

 

صلوات وسه عنایت الهی:

رسول خدا فرمود : هرکس بهد از نماز ظهر صلوات بفرستد خداوند با او سه کار کند اول این که مدیون نشود واگر مدیون شود خداوند ادا کند دوم اینکه ایمان اورا از زوال حفظ کند که این بزرگترین بخشش است سوم این که روز قیامت از نعمتی که به او داده نپرسد.

 

فضیلت صلوات

 

 

محافظت از آتش دوزخ
امام صادق - علیه السلام - فرمودند:
هر که بعد از نماز صبح پیش از آن که تکلم کند بگوید: رب صل على محمد و اهل بیته ؛ پروردگارا! رحمت فرست بر محمد و اهل بیت او. حق تعالى روى او را از آتش جهنم نگاه دارد.

 

شفاعت هزار پیامبر
از رسول اکرم - صلى الله علیه و آله - نقل شده :
هر که در شب جمعه ، دو رکعت نماز به جاى آورد و در هر رکعت ، بعد از حمد ده مرتبه آیة الکرسى ، و بیست و پنج مرتبه قل هو الله احد بخواند؛ و بعد از نماز، هزار مرتبه بگوید: اللهم صل على النبى الامى و آله .
حق تعالى شفاعت هزار پیغمبر به او عطا فرماید، و ثواب ده حج و ده عمره براى او بنویسد، و قصرى در بهشت به او عطا فرماید، که از بزرگ ترین شهرهاى دنیا وسیع تر باشد.

 

روز قیامت شفیع توام
مردى از اهل مرو گفت :
من ، در صلوات فرستادن بر سید کاینات و خلاصه موجودات - علیه و آله افضل الصلوات - سستى مى ورزیدم ؛ و در آن باب ، اهتمام نکرده ، تغافل مى نمودم ؛ تا آن که شبى آن حضرت را خواب دیدم ، و به من هیچ التفات نفرمود؛ بلکه از هر جانب که مى رفتم اعراض مى نمود، چنان که گویا از من ناخشنود بود.
من عرض رسانیدم که : یا رسول الله ! چرا به نظر التفات در من نمى نگرى ، و روى مبارک از من مى گردانى ؟
فرمود: من تو را نمى شناسم ؛ به تو، چه التفات کنم ؟
عرض کردم : من ، یکى از امت شمایم ، و از علماء شنیده ام که پیغمبران امت خود را بهتر مى شناسد، از پدر، فرزند خود را.
فرمود: معرفت من نسبت به امتم ، به قدر فرستادن صلوات ایشان است بر من . و چون تو من را به صلوات یاد نمى کنى ، من چگونه تو را بشناسم و به چه صورت ، از تو خشنود باشم ؟
من از خواب بیدار شدم ، و بر خود لازم گردانیدم ، که هر روز صد بار صلوات فرستم ، و حق تعالى من را توفیق قیام آن عطا نمود. و بعد از مدتى ، باز آن حضرت را در خواب دیدم ، و به من التفات بسیار نموده ، فرمود: اکنون تو را مى شناسم ، و از تو خشنودم ، و روز قیامت ، شفیع تو خواهم بود.

 

شفاعت پیامبر در روز قیامت
رسول خدا - صلى الله علیه و آله - فرمود:
کسى که بگوید: اللهم صل على محمد و على آل محمد کما صلیت على ابراهیم و على آل ابراهیم ، و بارک على محمد و على آل محمد کما بارکت على ابراهیم ، و ترحم على محمد و على آل محمد کما ترحمت على ابراهیم و على آل ابراهیم شهدت له یوم القیامة بالشهادة و شفعت له ؛
بار خدایا! بر محمد و آل محمد - صلى الله علیه و آله - صلوات و درود فرست چنان که بر ابراهیم و آل ابراهیم - علیه السلام - فرستادى ، و بر محمد و آل محمد - صلى الله علیه و آله - رحم کن ، چنان که بر ابراهیم و آل ابراهیم - علیه السلام - رحم کردى ؛ من در روز قیامت براى او شهادت مى دهم و از او شفاعت مى کنم .

 

 

نور بالاى صراط
از پیغمبر گرامى اسلام - صلى الله علیه و آله - روایت شده است که :
اءکثروا الصلوة على فان الصلوة على نور فى القبر و نور على صراط و نور فى الجنة ؛
بر من بسیار درود بفرستید؛ چرا که درود فرستادن بر من ، براى درود فرستنده نورى است در قبر و نورى است بالاى صراط و نورى است در بهشت .

  

نورى در صراط
رسول خدا - صلى الله علیه و آله - فرمودند:
الصلاة على نور على الصراط ? درود فرستادن بر من ، نورى است بر روى صراط

 

راهنماى عبور از صراط
از عبدالله بن سمره روایت است که :
روزى رسول خدا - صلى الله علیه و آله - از حجره طاهره بیرون آمد و فرمود: شب گذشته ، عجب خوابى عجیب دیدم . مردى از امت خود را دیدم که از صراط مى گذشت و هر لحظه مى لرزید، و در هر قدم مى لغزید. پس دیدم که صلواتى بر من فرستاده بود، آمد و دست او را گرفت ، و به سلامت او را از صراط گذرانید.

 

افضل اعمال در قیامت
امام صادق - علیه السلام - فرمود:
ما من عمل افضل یوم القیمة من الصلوة على محمد و آل محمد ؛
در قیامت هیچ عملى برتر و گرامى تر از صلوات بر محمد و آل او نیست .

 

متافیزیک و شناخت جن


متافیزیک و شناخت جن

متافیزیک از پیشوند متا(meta) به معنی وراء ، فرا، ماوراء ، بعد و پشت و کلمه فیزیک(physics) به معنی طبیعت تشکیل شده است. منظور ازطبیعت دنیایی است که در حال حاضر در آن زندگی کرده، آنرا احساس و ادراک می نماییم. پس متافیزیک به معنی ماوراء الطبیعه، مابعدالطبیعه و یا فوق طبیعت است و شامل بخش هایی از جهان بی کران هستی و موجوداتی می شود که از حوزة ادراک حواس پنج گانه ظاهری ما خارج است. قرارگرفتن در مسیر متافیزیک، نقطه آغاز و نقطه عطفی در زندگی همه است که منتهی به شناخت و معرفت خداوند عزوجل خواهد شد،(انشاالله) معرفت شامل ابعاد مختلف آن خواهد بود که نهایت آن معرفت الله است. (معرفت خود، معرفت سایر موجودات، معرفت دنیا، معرفت آخرت، معرفت رسول خدا، معرفت ائمه و…) متافیزیک مسیر یک طرفه ای است که از یک نقطه شروع شده، تا بینهایت ادامه دارد و غیر قابل برگشت است، چون دقیقاً متناسب و منطبق با فطرت و درون ما است، هر فردی پس از آشنایی با متافیزیک و قرار گرفتن در مسیر آن، آنقدر لذت معنوی خواهد‍‍برد که خود حاضر به برگشت نمی باشد. اهم مباحثی که در متافیزیک مورد نقد و بررسی قرار می گیرند شامل مبانی متافیزیک، عوالم متافیزیک، دانش متافیزیک و موجودات متافیزیک می باشد. مبانی متافیزیک به معنی شناخت فیزیک و متافیزیک، شناخت زمان، مکان، ماده و انرژی و تبیین وضعیت و نقش آنها در فیزیک و متافیزیک است. عوالم متافیزیک، بخش هایی از جهان هستی است که از حوزة ادراک ظاهری ما خارج می باشد، برای مثال عالم ذر و عالم برزخ. در دانش متافیزیک با یک دیدگاه کُل نگر به جستجوی پاسخ سؤالات اساسی همچون فلسفه خلقت انسان و جهان، وضعیت انسان در قبل و بعد از این جهان و… می پردازیم(ازکجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود ــ به کجا می روم آخر، ننمایی وطنم). در بخش موجودات متافیزیک می توان به فرشتگان، ارواح، جن و ابعاد ماورائی انسان و شاید بسیاری از موجودات غیر فیزیکی دیگر که ما از آن آگاهی نداریم اشاره نمود.(الله اعلم) یکی از موجودات مهم متافیزیک جن می باشد، متأسفانه دیده می شود که افراد سودجو تح‍ت عناوین مختلف ارتباط با جن، تسخر جن و فروش موکل جنی ادعای حل مشکلات را دارند. این در حالی است که بیشتر این افراد قصد سوء استفاده های مالی و مادی از افراد ناآگاه را دارند. لذا برآنیم که با در اختیار قرار دادن اطلاعات دینی و علمی، گرد و غبار اوهام و خرافات را از ذهن علاقمندان پاک نماییم تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند. همچنین با شناخت این موجودات ماورائی بیشتر به عظمت و بزرگی حق تعالی پی می بریم، باشد که در مقابل او سر تعظیم فرود آوریم.(انشاالله) “جنâ€? از لحاظ لغوی به معنای پنهان و پوشیده می باشد. جن کلمه ای مفرد است، جمع آن جان یا جنه و هم خانواده آن جنت، مجنون و جنین می باشد.

جن دارای حرکات بسیار سریع می باشد و به همین دلیل قبلاً می توانست در آسمان نفوذ و استراق سمع کند ولی با ظهور حضرت مسیح(علیه السلام) جلوی ورود و نفوذ آنها به آسمانها به صورت نسبی گرفته شد و با ظهور پیامبر گرانقدر اسلام حضرت خاتم الانبیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) کاملاً از ورود آنها به آسمانها جلوگیری گردید، پس جن نمی تواند از آینده و اسرار غیب خبر دهد و آنهایی که مدعی این گونه امور هستند، آگاهانه یا ناآگاهانه دروغ می گویند. خلقت انسان بعد از خلقت جن روی زمین بوده است و جن ها هفت هزار سال پیش از انسان در کره زمین زندگی می کردند. همانطور که انسان ها از نسل آدم و حوا بوده، جن ها از نسل مارج و مارجه می باشند. طول عمر جن از انسان بسیار زیادتر است ولی جن نیز دارای مرگ، تولد و عمر محدود و مشخص می باشد، همچنین دارای حشر، نشر، معاد، حساب و کتاب اخروی است. از لحاظ مرفولوژی و ظاهری، قیافه واقعی جن با انسان تفاوت دارد(این موجودات می توانند با قیافه و ظاهر کاذب نمایان شوند). جن یک امتیاز از لحاظ ظاهری نسبت به انسان دارد و آن اینکه می تواند به هر شکلی که می خواهد اعم از انسان و حیوان دربیاید، ولی به شکل پیامبران، ائمه معصومین و شیعیان واقعی ظاهر نمی شود. طول قد جن بسته به سن او، بین سی تا هشتاد سانتیمتر است. جن دارای دو جنس مذکر و مؤنث است و تولید مثل می کند. نطفه جن بر خلاف انسان از جنس و ماهیت شبیه هوا می باشد. برخی معتقدند که انسان و جن می توانند با همدیگر ازدواج نموده، حتی تولید مثل نمایند. دستگاه گوارش جن با انسان تفاوت دارد، جن از پس مانده غذای انسان بصورت بو کشیدن و یا مزه مزه کردن استفاده می کنند. بطور معمول جن انسان را می بیند ولی برای انسان قابل رؤیت نمی باشد.
جن مانند انسان دارای علم، ادراک، قدرت تشخیص، مسئولیت و تکلیف است. پیغمبر گرامی اسلام بر جن ها نیز مبعوث شدند و در بین جن ها نیز دین و مذهب و فرقه وجود دارد. جان به دو گروه مسلمان و غیرمسلمان تقسیم شده و مسلمانان آنها نیز در دو گروه اهل تشیع و اهل تسنن قرار می گیرند. رهبر جن های شیعهA«سعفر ابن زعفرA»می باشد و لوحی مزیّن به جملة مبارکA«یا ابا عبد الله الحسینA»برگردن دارد. پدر زعفر در صدر اسلام توسط حضرت علی(علیه السلام) کشته شد و خود نیز به دست آن حضرت مسلمان گردید. زعفر و لشکریانش در واقعه کربلا به یاری حضرت امام حسین(علیه السلام) شتافتند ولی آن امام بزرگوار اجازه نفرمودند. در منابع مختلف از جمله قرآن کریم، تفاسیر، احادیث و کتب علمی از جن یاد شده است. دانشمندان غربی از جن به عنوان ارواح صدادار یاد می کنند. پیامبر گرامی اسلام که درود خدا بر او باد می فرمایند:A«خداوند جن را در پنج صنف آفرید: باد، مار، عقرب، حشرات و انسان.A»برخی از انسانها جن را می پرستند، علّامه طباطبائی(رضوان الله تعالی الیه) می فرمایند:A«مشرکان سه دسته می شوند، اول آنهاییکه جن می پرستند، دوم آنهاییکه ملائکه می پرستند و سوم آنهاییکه مقدّسینی از بشر را پرستش می کنند.A» ابلیس از طوایف جن است و در قرآن صراحتاً به این مطلب اشاره شده است. ابلیس شش هزار سال عبادت کرد و همین امر باعث شد از زمین به آسمان برود و در رده ملائک قرار بگیرد و به درجه ای رسید که مرتبة استادی برخی از ملائک را داشت. برخی از جن ها علاقمند به داشتن ارتباط با انسان می باشند، بعضی انسانها نیز به ایجاد رابطه با جن تمایل دارند، ایجاد این ارتباط امکان پذیر است ولی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و نهی شده است، برخی از علما نیز آن را مجاز نمی دانند. دانشمند فرزانه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ارتباط با ارواح و جن را برای کشف امور پنهانی جایز ندانستـه انـد.
ارتبـاط با جن و تسخیر جن نه تنها هیچ سودی برای انسان ندارد بلکه مضر نیز می باشد، اگر انسانی با جن ارتباط گرفت، دیگر نمی تواند آنرا قطع کند و یا حداقل قطع این ارتباط دارای عواقب خطرناکی است. قابل ذکر است که جن در مقابل ارتباط با انسان و بعضاً خدماتی که ارائه می کند، چیزهایی از انسان می گیرد که جبران آن بسیار سخت بوده، یا غیرقابل جبران است. در صورتیکه جن از طرف انسان احساس خطر کند و یا آسیب ببیند، اقدام به تلافی خواهد کرد و به شخص مورد نظر یا بستگان نزدیک، از جمله همسر و فرزندان او آسیب می زند و یا آزار و اذیّت می رساند، پس بهتر است در مورد جن به همین مقدار اطلاعات رسیده از منابع دینی و بزرگان اکتفا نموده، جن را بهانه ای برای تفکّر و تدبّر در عظمت خالق آن قرار دهیم. براستی که اگر انسان تمام عمر خویش را نیز صرف اندیشیدن در بزرگی و عظمت حق تعالی نماید، بسیار اندک خواهد بود.

منبع: دنیای فیزیک 

 

ارتباط با جن

 


ارتباط با جن – قسمت اول
سری مطالب ارتباط با جن، قدمهای ابتدایی ورود به دنیای جنهاست. بعضی دوستان انتظار دارند یک ورد یا دستورالعمل بدم که با انجام اون فورا یک جن ظاهر بشه و باهاش طرح دوستی بریزند. یعنی واقعا نمی خواید قبل از شیرجه زدن داخل این دنیای جدید، کمی اطلاعات و آمادگی داشته باشید؟
ما ناچار به پذیرفتن ناگهانی این دنیا بودیم. با اینکه خانواده مون با تمام توانشون سعی در مراقبت از ما داشتند، صدمات زیادی تحمل کردیم و غیر از اون، مجبور به تحمل تنهایی محض هستیم. سه جور تنهایی متفاوت.


نوع اول
اسراری هست که اگر به دنیای ماورا وارد شید، درک می کنید ولی اگر اونها رو عمومی کنید مورد خشم قرار می گیرید و بسختی مجازات می شید. گاهی بعنوان مجازات باید زندگی این دنیا رو ترک کنید. اینها اسراری هستند که فاش شدنشون می تونه عالم هستی رو زیرو رو کنه. حتی دو نفر که هردو از این اسرار آگاه باشند، درمورد اونها با هم صحبت نمی کنند.


نوع دوم
فکر می کنید چنددرصد مردم واقعی با این مسائل برخورد می کنند؟ و به بی نهایت بودن مخلوقات خدا اعتقاد قلبی دارند؟ برای اکثریت مردم جنها فقط موجودات نامرئی داستانهای قدیمی هستند و حضورشون در دنیای نیمه متمدن واقعی غیرممکنه. حتی بعضی از مسلمانهای مذهبی می گن که: بله ما قبول داریم جن هست و با انسان زندگی می کنه چون در قرآن اومده ولی خب بهتره زیاد در موردش فکر نکنیم و به خرافات نپردازیم! چطور برای سایر مسائل که در قران اومده هزار جور تبصره و کتاب توضیح المسائل و تحلیل کارشناسی واجبه ولی اگر در مورد موجودات ماوراالطبیعه صحبت کنیم خرافه ست؟ حتی بین کسانی که اعتقاد واقعی دارند هم تعداد کسانی که جنها رو ببینند زیاد نیست. ما مجبوریم همیشه از دیگران مخفی کنیم. چون اگر بگیم ممکنه باعث تمسخر بشه و نهایتا تحریک و خشمگین شدن جنها.


نوع سوم
تنهایی در زندگی شخصی. ازدواج برای کسانی که وارد دنیای جنها بشن خطرناک و سخته. اولن بخاطر اینکه ممکنه مجبور به مخفی کردن تمام حقایق و مکنونات قلبی و آگاهی ها از همراه زندگیتون باشید. بعد هم بخاطر اینکه هر خطای کوچکی که باعث دلخوری یا دشمنی جنها بشه، خطری برای زندگی خانواده و عزیزان شماست.خودخواهی نیست که آدم برای تنها نبودن خودش دیگری رو با خطر مرگ روبرو کنه؟ بگذریم از عوارض دیگه ی این وادی که مثلا می تونه شما رو دچار مشکلی مثل "پرش" کنه که اون وقت تحمل کردن موجودی که معلوم نیست خودشه یا در حال "پرش" صبوری زیاد می خواد!

 

 

توسلات به معصومین

 

 توسل به حضرت على علیه السلام جهت برآمدن حاجت 

روز چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه روزه گرفته بعد از افطار دو رکعت نماز بخواند و از حال نماز خارج نشود و بلافاصله این رباعى را 110 مرتبه رو به قبله بخواند:

یا امیرالمومنین یا ذالنعم یا امام المتقین یا ذالکرم

اننا جئناک فى حاجاتنا لاتخیبنا و قل فیها نعم

 

 توسل به حضرت امیرالمومنین علیه السلام 

هر کس در ثلث آخر شب دو رکعت نماز بخواند با حضور قلب و بعد از آن سر به سجده گذارده چهل مرتبه این جمله را بگوید و حاجت خود را از خدا بخواهد:

اللهم انى اسئلک بروح على ابن ابیطالب الذى ما اشرک باللّه طرفة عین ان تقضى حاجتى

از امیرالمومنین على علیه السلام نقل شده که به جهت هر حاجتى بعد از نماز صبح با حضور قلب دوازده نوبت این دعا را بخواند.

بسم اللّه الرحمن الرحیم

توکلت على الحى الذى لایموت و الحمدللّه الذى لم یتخذ صاحبه و لا ولدا و لم یکن له شریک فى الملک و لم یکن له ولى من الذل و کبره تکبیرا.

 

 جهت برآمدن حاجت توسل به حضرت زهرا سلام اللّه علیه 

دو رکعت نماز مى خواند و بعد از سلام نماز سه تکبیر گفته و بعد تسبیح حضرت زهرا سلام اللّه علیه را گفته (34 مرتبه اللّه اکبر؛ 33 مرتبه الحمدللّه و 33 مرتبه سبحان اللّه ) مى باشد و بعد به سجده برود و پیشانى بر مهر نهاده صد مرتبه بگوید: 

(یا مولاتى یا فاطمه اغیثینى )

بعد طرف راست صورت را بر مهر نهاده و صد مرتبه همین جمله را بگوید، و بعد طرف چپ صورت را بر مهر نهاده و صد مرتبه این جمله را متذکر گردد؛ بعد مجددا پیشانى را بر مهر نهاده صد مرتبه همان را بگوید و از خدا حاجت بخواهد.

 

 توسل به حضرت سجاد علیه السلام 

هرگاه کسى حاجتى داشته باشید تا هفده روز هر روز هفده مرتبه با خلوص نیت این رباعى را بخواند:

اى عابد دشت کربلا ادرکنى اى وارث شاه شهدا ادرکنى

هم خسته تب بودى و هم تشنه آب اى بسته به زنجیر جفا ادرکنى

 توسل به حضرت حجة علیه السلام جهت گشایش هر کارى 

بسیار مجرب است . هفتاد مرتبه بگوید:

یا اللّه یا محمد یا على یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنى و لاتهلکنى

 

 توسل به امام موسى کاظم علیه السلام جهت برآمدن حاجت 

مردى خدمت امام هفتم علیه السلام شکایت کرد کار بر من بسته شده و به هر کارى که متوجه مى شوم سعى نمى یابم و به هر حاجتى مى روم مایوس مى شوم . حضرت فرمود: بعد از نماز صبح ده مرتبه این جمله را بگو:

سبحان العظیم و بحمده استغفر اللّه و اسئله من فضله .

آن مرد مداومت نمود با این دعا و بطور خوبى وضعش نیک گردید.

 

ختم امام جواد علیه السلام 

براى شفاى هر مریضى دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت جواد الائمه بخواند و بعدا یکصد و چهل و شش مرتبه بگوید: 

(ماشاء اللّه لا حول و لا قوة الا باللّه )

اگر در ساعتى که منسوب به آن حضرت است باشد بسیار مفید و ساعت آن را از نماز عصر تا دو ساعت بعد از آن تشخیص داده اند که مورد استجابت است .

 

 توسل به امام جواد(ع)

 این دعا را چهارده مرتبه در نه روز بخوانید برای رسیدن به حوائج و خصوصاً (فروش منزل و ملک و ازدواج کردن )مجرب است.

اَللّٰهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقُّ وَلیِّکَ مُحَمّدِبْنِ عَلِیٍّ اِلاّٰ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ وُسْعِکَ وَ وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ رِزْقِکَ وَ اَغْنَیتَنی عَمَّنْ سِواٰکَ وَ جَعَلْتُ حاٰ جَتی اِلَیْکَ وَ قَضٰا ءَهٰا عَلَیْکَ اِنَّکَ لِمٰا تَشٰاءُ قَدیرٌ.  

 تحفة الرضویة/۲۱۵

 

 ختم مجرب به حضرت ابوالفضل علیه السلام 

در گوهر شب چراغ آورده است که میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز حاجت بجاى آورد در یک وقت و یک ساعت تا چهل و یک شب و شب آخر ا به گرو نگاه دارد تا وقتى حاجت روا گردد و بعد از آن بخواند و ختم نماید.

یا من یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء. یا رب یا رب یا رب یا عباس بن على بن ابیطالب علیه السلام الامان الامان ادرکنى ادرکنى ادرکنى .

آن قدر کلمه الامان و ادرکنى را تکرار نماید که نفس قطع شود ان شاء اللّه به مقصود نایل گردد.

 

ختم و توسل به حضرت حجة بن الحسن عجل اللّه فرجه 

زیر آسمان خارج از سقف ایستاده با حال وضو رو به قبله هفتاد بار بگوید:

یا فارس الحجاز ادرکنى یا ابا صالح المهدى ادرکنى یا ابا القاسم ادرکنى و لا تدعنى انى عاجز ذلیل .

 

 توسل به امام زمان علیه السلام 

وارد شده که هر کس حاجتى داشته باشد بعد از نصف شب با داشتن غسل و وضو و لباس تمیز دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت حجة بخواند. در رکعت اول چون در سوره حمد به ایاک نعبد و ایاک نستعین رسید صد مرتبه این جمله را بگوید بعد بقیه سوره را تمام کند و بعد سوره توحید را بخواند. پس به رکوع برود و در رکوع هفت مرتبه 

سبحان ربى العظیم و بحمده

را بگوید و بعد به سجده رود و در هر سجده هفت مرتبه 

سبحان ربى الاعلى و بحمده

را بگوید بعد برخیزد براى رکعت دوم به همین قسم رکعت دوم را هم به جا آورد پس از خاتمه نماز دعا کند و حاجت خود را از خدا تمنا نماید و او را به امام زمان قسم بدهد بعد آن قدر بگوید یا کریم تا نفس قطع شود.

 

 ختم باب الحوائج امام موسى کاظم علیه السلام 

نماز حضرت موسى بن جعفر علیه السلام در کتاب منتخب الادعیه از فاضل یزدى رحمة اللّه مرقوم است به جهت بر آمدن حاجت نماز حضرت باب الحوائج را بخواند و آن دو رکعت است . در هر رکعت بعد از حمد دوازده مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز صد مرتبه صلوات بفرستد و بعد به سجده رود و دوازده مرتبه بگوید:

اللهم انى اسئلک بحق المحبوس فى سجن هارون ان تقضى حاجتى . 

مستجاب است ان شاء اللّه .

 


ختم توسل به معصومین

 

 دعاى استفاده از تربت امام حسین علیه السلام 

در مصباح المتهجدین از حضرت ابوعبداللّه علیه السلام منقول است چون تناول کند یکى از شما تربت مبارک امام حسین علیه السلام را اول بگوید:

اللهم انى اسئلک بحق الملک الذى تناول و الرسول الذى نزل و الوصى الذى ضمن فیه ان تجعله شفاءا من کل داء. و مرضى که دارد نام ببرد شفا یابد ان شاء اللّه .

 

 دعاى هنگام استفاده کردن از تربت امام حسین علیه السلام 

با دو سند معتبر از حارث بن مغیره منقول است که خدمت امام صادق علیه السلام عرض کردم من در دو بیمارى سخت گرفتارم و به هر دوایى مداوا کرده ام نفع نیافته ام ، فرمود: چرا غافلى از تربت امام حسین علیه السلام که در آن شفاى هر دردى و ایمنى از هر خوفى است و چون تربت را بر مى دارى بگو:

اللهم انى اسئلک بحق هذه الطینة و بحق الملک الذى اخذها و بحق النبى الذى قبضها و بحق الوصى الذى حل فیها صل على محمد و آل محمد و اهل بیته و افعل بى کذا و کذا.

و بعد شفاى مرض خود را طلب کند.

 

صحت یافتن با تربت امام حسین علیه السلام 

در بعضى از دعوات از حضرت بقیة اللّه امام عصر علیه السلام رسیده است هر که این دعا را با تربت امام حسین علیه السلام در قدحى بنویسد و دست خود را بشوید و با انگشت شهادت به مریض دهد تا بخورد صحت یابد.

بسم اللّه الرحمن الرحیم

بسم اللّه شفاء و لا اله الا اللّه اکفاء اذهب الباس رب الناس و اشف انت الشافى شفاء و انت الکافى کفاء لایغادر شفاءک سقما و صلى اللّه على محمد و آله اجمعین برحمتک یا ارحم الراحمین .

 

 توسل به حضرت على علیه السلام جهت برآمدن حاجت 

روز چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه روزه گرفته بعد از افطار دو رکعت نماز بخواند و از حال نماز خارج نشود و بلافاصله این رباعى را 110 مرتبه رو به قبله بخواند:

یا امیرالمومنین یا ذالنعم یا امام المتقین یا ذالکرم

اننا جئناک فى حاجاتنا لاتخیبنا و قل فیها نعم

 

 توسل به حضرت امیرالمومنین علیه السلام 

هر کس در ثلث آخر شب دو رکعت نماز بخواند با حضور قلب و بعد از آن سر به سجده گذارده چهل مرتبه این جمله را بگوید و حاجت خود را از خدا بخواهد:

اللهم انى اسئلک بروح على ابن ابیطالب الذى ما اشرک باللّه طرفة عین ان تقضى حاجتى

از امیرالمومنین على علیه السلام نقل شده که به جهت هر حاجتى بعد از نماز صبح با حضور قلب دوازده نوبت این دعا را بخواند.

بسم اللّه الرحمن الرحیم

توکلت على الحى الذى لایموت و الحمدللّه الذى لم یتخذ صاحبه و لا ولدا و لم یکن له شریک فى الملک و لم یکن له ولى من الذل و کبره تکبیرا.

 

 جهت برآمدن حاجت توسل به حضرت زهرا سلام اللّه علیه 

دو رکعت نماز مى خواند و بعد از سلام نماز سه تکبیر گفته و بعد تسبیح حضرت زهرا سلام اللّه علیه را گفته (34 مرتبه اللّه اکبر؛ 33 مرتبه الحمدللّه و 33 مرتبه سبحان اللّه ) مى باشد و بعد به سجده برود و پیشانى بر مهر نهاده صد مرتبه بگوید: 

(یا مولاتى یا فاطمه اغیثینى )

بعد طرف راست صورت را بر مهر نهاده و صد مرتبه همین جمله را بگوید، و بعد طرف چپ صورت را بر مهر نهاده و صد مرتبه این جمله را متذکر گردد؛ بعد مجددا پیشانى را بر مهر نهاده صد مرتبه همان را بگوید و از خدا حاجت بخواهد.

 

 توسل به حضرت سجاد علیه السلام 

هرگاه کسى حاجتى داشته باشید تا هفده روز هر روز هفده مرتبه با خلوص نیت این رباعى را بخواند:

اى عابد دشت کربلا ادرکنى اى وارث شاه شهدا ادرکنى

هم خسته تب بودى و هم تشنه آب اى بسته به زنجیر جفا ادرکنى

 توسل به حضرت حجة علیه السلام جهت گشایش هر کارى 

بسیار مجرب است . هفتاد مرتبه بگوید:

یا اللّه یا محمد یا على یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنى و لاتهلکنى

 

 توسل به امام موسى کاظم علیه السلام جهت برآمدن حاجت 

مردى خدمت امام هفتم علیه السلام شکایت کرد کار بر من بسته شده و به هر کارى که متوجه مى شوم سعى نمى یابم و به هر حاجتى مى روم مایوس مى شوم . حضرت فرمود: بعد از نماز صبح ده مرتبه این جمله را بگو:

سبحان العظیم و بحمده استغفر اللّه و اسئله من فضله .

آن مرد مداومت نمود با این دعا و بطور خوبى وضعش نیک گردید.

 

ختم امام جواد علیه السلام 

براى شفاى هر مریضى دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت جواد الائمه بخواند و بعدا یکصد و چهل و شش مرتبه بگوید: 

(ماشاء اللّه لا حول و لا قوة الا باللّه )

اگر در ساعتى که منسوب به آن حضرت است باشد بسیار مفید و ساعت آن را از نماز عصر تا دو ساعت بعد از آن تشخیص داده اند که مورد استجابت است .

 

 ختم مجرب به حضرت ابوالفضل علیه السلام 

در گوهر شب چراغ آورده است که میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز حاجت بجاى آورد در یک وقت و یک ساعت تا چهل و یک شب و شب آخر ا به گرو نگاه دارد تا وقتى حاجت روا گردد و بعد از آن بخواند و ختم نماید.

یا من یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء. یا رب یا رب یا رب یا عباس بن على بن ابیطالب علیه السلام الامان الامان ادرکنى ادرکنى ادرکنى .

آن قدر کلمه الامان و ادرکنى را تکرار نماید که نفس قطع شود ان شاء اللّه به مقصود نایل گردد.

 

ختم و توسل به حضرت حجة بن الحسن عجل اللّه فرجه 

زیر آسمان خارج از سقف ایستاده با حال وضو رو به قبله هفتاد بار بگوید:

یا فارس الحجاز ادرکنى یا ابا صالح المهدى ادرکنى یا ابا القاسم ادرکنى و لا تدعنى انى عاجز ذلیل .

 

 توسل به امام زمان علیه السلام 

وارد شده که هر کس حاجتى داشته باشد بعد از نصف شب با داشتن غسل و وضو و لباس تمیز دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت حجة بخواند. در رکعت اول چون در سوره حمد به ایاک نعبد و ایاک نستعین رسید صد مرتبه این جمله را بگوید بعد بقیه سوره را تمام کند و بعد سوره توحید را بخواند. پس به رکوع برود و در رکوع هفت مرتبه 

سبحان ربى العظیم و بحمده

را بگوید و بعد به سجده رود و در هر سجده هفت مرتبه 

سبحان ربى الاعلى و بحمده

را بگوید بعد برخیزد براى رکعت دوم به همین قسم رکعت دوم را هم به جا آورد پس از خاتمه نماز دعا کند و حاجت خود را از خدا تمنا نماید و او را به امام زمان قسم بدهد بعد آن قدر بگوید یا کریم تا نفس قطع شود.

 

 ختم باب الحوائج امام موسى کاظم علیه السلام 

نماز حضرت موسى بن جعفر علیه السلام در کتاب منتخب الادعیه از فاضل یزدى رحمة اللّه مرقوم است به جهت بر آمدن حاجت نماز حضرت باب الحوائج را بخواند و آن دو رکعت است . در هر رکعت بعد از حمد دوازده مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز صد مرتبه صلوات بفرستد و بعد به سجده رود و دوازده مرتبه بگوید:

اللهم انى اسئلک بحق المحبوس فى سجن هارون ان تقضى حاجتى . 

مستجاب است ان شاء اللّه .

 

 

پنج آیه معجزه گر


 

 

پنج آیه معجزه گر

هر کس این پنج آیه را هر روز یازده مرتبه بخواند برای او هر حاجت و  امر مهمی آسان گردد و  به زودی به مراد خویش انشاء الله خواهد رسید. 

۱- آیة الکرسی تا  وهو العی العظیم 

۲- آل عمران آیه ۲ : اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ 

۳-نساء آیه ۸۷  :اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ لاَ رَیْبَ فِیهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِیثًا 

۴- طه آیه ۸ : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى 

۵-تغابن آیه ۱۳ : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

 

 

هر که داخل بازار شود

 

امام صادق علیه السلام فرمود : هر که داخل بازار شود و بگوید :

أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ‏ لَا شَرِیکَ‏ لَهُ‏ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اللَّهُمَ‏ إِنِّی‏ أَعُوذُ بِکَ‏ مِنَ‏ الظُّلْمِ‏ وَ الْمَأْثَمِ‏ وَ الْمَغْرَمِ

 حق تعالی به عدد آنچه در آن بازار هست از سخن گو و غیر سخن گو ثواب برای او بنویسد .

منبع :حلیة المتقین ص 500

 

 

​​​​​​​صلواتی که باعث مستجاب شدن دعا می شود

 

صلواتی که باعث مستجاب شدن دعا می شود :

 از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده است که هر کس این صلوات را بفرستد مستجاب می شود هر دعایی که بعد از آن بکند زیرا که خداوند بخشنده تر از آن است که بعضی را رد نماید و بعضی را مستجاب گرداند

اللَّهُمَ‏ صَلِ‏ عَلَى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‏ وَ عَلَى‏ أَهْلِ‏ بَیْتِهِ‏

 منبع : جمال الاسبوع ص ۲۴۲

 

​​​​​​​برای ابطال سحر

 

برای ابطال سحر

هفتاد مرتبه(ایه ی 33/سوره ی الرحمن) را بر کاسه ی اب پاکی بخواند وبه گوشه های محل کسب وجلوی منزل مسکونی خود بپاشد که مجرب است:

(یا معشر الجن والنس...(تا) الا بسلطان)
   

 

  

نماز کن فیکون

 

 

نماز کن فیکون

به جهت هر حاجت مجرب است چهار رکعت نماز بخواند. به یک سلام

رکعت اول بعد از حمد 100 مرتبه‏(و افوض امری الی اللّه)

در رکعت دوم 100 مرتبه‏(نصر من اللّه و فتح قریب)

و در رکعت سوم بعد از حمد 100 مرتبه‏ (الا الی اللّه تصیر الامور)

و در رکعت چهارم بعد از حمد 100 مرتبه‏ (انا فتحنا لک فتحا مبینا)

و بعد از سلام قبل از حرف زدن با کسی 100 مرتبه ‏(استغفر اللّه ربی و اتوب الیه)

و بعد سر به سجده بگذارد و حاجتش را بخواهد  

 

نماز کن فیکون

به جهت هر حاجت مجرب است چهار رکعت نماز بخواند. به یک سلام رکعت اول بعد از حمد 100 مرتبه‏
(و افوض امری الی اللّه)

در رکعت دوم 100 مرتبه‏
(نصر من اللّه و فتح قریب)

و در رکعت سوم بعد از حمد 100 مرتبه‏
(الا الی اللّه تصیر الامور)

و در رکعت چهارم بعد از حمد 100 مرتبه‏
(انا فتحنا لک فتحا مبینا)

و بعد از سلام قبل از حرف زدن با کسی 100 مرتبه‏
(استغفر اللّه ربی و اتوب الیه)

و بعد سر به سجده بگذارد و حاجتش را بخواهد

 

اعجاز سوره یس

 

دعاء سوره یس

سوره حمد را قرائت کنید بعد بگید

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم...بسم الله الرحمن الرحیم...."یس والقرأن الحکیم انک لمن المرسلین على صراط مستقیم تنزیل العزیز الرحیم لتنذر قوما ما أنذر أباؤهم فهم غافلون لقد حق القول على أکثرهم فهم لا یؤمنون أنا جعلنا فی أعناقهم أغلالا فهی الى الأذقان فهم مقمحون وجعلنا من أیدیهم سدا ومن خلفهم سدا فأغشیناهم فهم لا یبصرون"

"اللهم صلى على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم

اللهم یا من نوره فی سره وسره فی خلقه،أخفنا عن عیون الناظرین والطاغین،وقلوب الحاسدین والباغین،کما أخفیت الروح فی الجسد،انک على کل شیئ قدیر".......... تعداد 3 مرتبه

"فأغشیانهم فهم لا یبصرون،وسواء علیهم ءأنذرتهم أم لم تنذرهم لا یؤمنون،انما تنذر من اتبع الذکر وخشی الرحمن بالغیب فبشره بمغفرة وأجر کریم،انا نحن نحیی الموتى ونکتب ما قدموا وءاثرهم وکل شیء أحصیناه فی امام مبین،واضرب لهم مثلا أصحاب القریة اذ جاءها المرسلون،اذ أرسلنا الیهم اثنین فکذبوهما فعززنا بثالث فقالوا انا الیکم مرسلون،قالوا ما أنتم الا بشر مثلنا وما أنزل الرحمن من شیء ان أنتم الا تکذبون،قالوا ربنا یعلم انا الیکم لمرسلون، وما علینا الا البلاغ المبین،قالوا انا تطیرنا بکم لئن لم تنتهوا لنرجمنکم ولیمسکم منا عذاب ألیم،قالوا طئرکم معکم أئن ذکرتم بل أنتم قوم مسرفون،وجاء من أقصى المدینة رجل یسعى قال یا قوم اتبعو المرسلین،اتبعوا من لا یسألکم أجرا وهم مهتدون،وما لی لا أعبد الذی فطرنی والیه ترجعون،ءأتخذ من دونه الهة ان یردن الرحمن بضر لا تغن عنی شفاعتهم شیئا ولا ینقذون، انی اذا لفی ضلال مبین،انی أمنت بربکم فاسمعون،قیل ادخل الجنة قال یا لیت قومی یعلمون،بما غفر لی ربی وجعلنی من المکرمین"

"اللهم صل على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم.

اللهم أکرمنا بالفهم،وا لحفظ ،وقضاء الحوائج فی الدنیا ،والأخرة ، انک على کل شیئ قدیر"........تعداد 3مرتبه

"وجعلنی من المکرمین،وما أنزلنا على قومه من بعده من جند من السماء وما کنا منزلین،ان کانت الا صیحة واحدة فاذا هم خامدون، یا حسرة على العباد ما یأنیهم من رسول الا کانوا به یستهزءون،ألم یروا کم أهلکنا قبلهم من القرون،أنهم الیهم لا یرجعون،وان کل لما جمیع لدینا محضرون،وأیة لهم الأرض المیتة أحییناها وأخرجنا منها حبا فمنه یأکلون،وجعلنا فیها جنات من نخیل وأعناب وفجرنا فیها من العیون،لیأکلوا من ثمره وما عملته أیدیهم أفلا یشکرون،سبحان الذی خلق الأزواج کلها مما تنبت الأرض ومن أنفسهم ومما لایعلمون،وایة لهم اللیل نسلخ منه النهار فاذا هم مظلمون،والشمس تجری فی مستقر لها ذلک تقدیر العزیز العلیم"

"اللهم صل على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارک وسلم

اللهم انا نسألک من فضلک العمیم،الواسع،السابغ ما تغنینا به عن جمیع خلقک،انک على کل شیئ قدیر".........تعداد 3 مرتبه

"ذلک تقدیر العزیز العلیم،والقمر قدرناه منازل حتى عاد کالعرجون القدیم،لا الشمس ینبغی لها أن تدرک القمر ولا اللیل سابق النهار وکل فی فلک یسبحون،وأیة لهم أنا حملنا ذریتهم فی الفلک المشحون، وخلقنا لهم من مثله ما یرکبون،وان نشا نغرقهم فلا صریخ لهم ولا هم ینقذون، الا رحمة منا ومتاعا الى حین،واذا قی ل لهم اتقوا ما بین أیدیکم وما خلفکم لعلکم ترحمون،وما تأتیهم من أیة من أیات ربهم الا کانوا عنها معرضین،واذا قیل لهم أنفقوا مما رزقکم الله قال اللذین کفروا للذین أمنواأنطعم من لو یشاء الله أطعمه ،ان أنتم الا فی ضلال مبین، وقولون متى هذا الوعد ان کنتم صادقین، ما ینظرون الا صیحة واحدة تأخذهم وهم یخصمون، فلا یستطیعون توصیة ولا الى أهلهم یرجعون، ونفخ فی الصور فاذا هم من الأجداث الى ربهم ینسلون،قالوا یا ویلنا من بعثنا من مرقدنا هذا ما وعد الحمن وصدق المرسلون،ان کانت الا صیحة واحدة فاذا هم جمیع لدینا محضرون، فالیوم لا تظلم نفس شیئا ولا تجزون الا ما کنتم تعملون،ان أصحاب الجنة الیوم فی شغل فاکهون،هم وأزواجهم فی ظلال على الأرائک متکئون،لهم فیها فاکهة ولهم ما یدعون،سلام قولا من رب رحیم"

"سلام قولا من رب رحیم".......تعداد 11 مرتبه

"اللهم صل على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارک وسلم

اللهم سلمنا من أفات الدنیا والأخرة وفتنتهما،انک على کل شیئ قدیر"...تعداد 3 مرتبه

"وامتازوا الیوم أیها المجرمون،ألم أعهد الیکم یا بنی ادم ان لا تعبدوا الشیطان انه لکم عدو مبین ، وأن اعبدونی هذا سراط مستقیم،ولقد أضل منکم جبلا کثیرا أفلم تکونوا تعقلون،هذه جهنم التی کنتم توعدون،اصلوها الیوم بما کنتم تکفرون،الیوم نختم على أفواههم وتکلمنا أیدیهم وتشهد أرجلهم بما کانوا یکسبون،ولو نشاء لطمسنا على أعینهم فاستبقوا لسراط فأنى یبصرون،ولو نشاء لمسخناهم على مکانتهم فما استطاعوا مضیا ولا یرجعون،ومن نعمره ننکسه فی الخلق أفلا یعقلون،وما علمناه الشعر وما ینبغی له ان هو الا ذکر وقرأن مبین،لینذر من کان حیا ویحق القول على الکافرین، أولم یروا أنا خلقنا لهم مما عملت أیدینا أنعاما فهم لها مالکون"

"اللهم صل على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارک وسلم

اللهم ملکنا من خیر الدنیا،والأخرة،وذلل لنا صعابهما بحق هذه السورة الشریفه، وبحق سیدنا محمد،وأله وصحبه أجمعین،انک على کل شیئ قدیر"3 مرتبه

"وذللناها لهم فمنها رکوبهم ومنها یأکلون،ولهم فیها منافع ومشارب أفلا یشکرون، واتخذوا من دون الله الهة لعلهم ینصرون،لا یستطیعون نصرهم وهم لهم جند محضرون،فلا یحزنک قولهم انا نعلم ما یسرون وما یعلنون،أولم یر الانسان أنا خلقناه من نطفة فاذا هو خصیم مبین،وضرب لنا مثلا ونسی خلقه قال من یحی العظام وهی رمیم"

"اللهم صل على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارک وسلم یا الله یا الله یا الله یا من یحی العظام وهی رمیم،أحیی روحنا،ومحبتنا فی قلوب خلقک،انک على کل شیئ قدیر".......تعداد 3 مرتبه

"قل یحییها الذی اأنشأها أول مرة وهو بکل خلق علیم،الذی جعل لکم من الشجر الأخضر نارا فاذا أنتم منه توقدون أولیس الذی خلق السماوات والأرض بقادر على أن یخلق مثلهم بلى"

"قدیر على أن یعفو عنا بالعفو،والمعافاه،وأن یدفع عنا کل الفتن والأفات ،وأن یقضی لنا فی الدنیا والأخرة جمیع الحاجات......یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله انک على کل شیئ قدیر"

"أولیس الذی خلق السموات والأرض بقادر على أن یخلق مثلهم،بلى"

"بلى قدیر على أن یعفو عنا بالعفو وأن یقضی لنا فی الدنیا والأخرة جمیع الحاجات، یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله، انک على کل شی قدیر"

"أولیس الذی خلق السماوات والأرض بقادر على أن یخلق مثلهم بلى وهو الخلاق العلیم،انما أمره اذا أراد شیا أن یقول له کن فیکون فسبحان الذی بیده ملکوت کل شی والیه ترجعون"

"اللهم صل على سیدنا محمد وعلى أله وصحبه وبارک وسلم"

"بسم الله الرحمن الرحیم.بسم الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم.بسم الله الذی لا اله الا هو ذو الجلال والاکرام.بسم الله الذی لا یضر مع اسمه شیئ فى الأرض ولا فی السماء وهو السمیع العلیم"

اللهم صل على سیدنا محمد وعلى اله وصحبه وبارک وسلم

یا مفرج فرج عنا ،یا غیاث المستغیثین، یا غیاث المستغیثین، یا غیاث المستغیثین، أغثنا،أغثنا،أغثنا، یا رحمن ارحمنا، یا رحمن ارحمنا ، یا رحمن ارحمنا"

اللهم انک جعلت یس شفاءلمن قرأها، ولمن قرات علیه ألف شفاء،وألف دواء،وألف برکه، وألف رحمه ، وألف نعمة، وسمیتها على لسان نبیک سیدنا محمد صلى الله علیه واله وصحبه وسلم (المعممة)تعم لصاحبها خیر الدارین، و(الدافعه) تدفع عنا کل سوء وبلیة وحزن ، وتقضى بها حاجاتنا، احفظنا عن الفضیحتین الفقر والدین، سبحان المنفس عن کل مدیون،سبحان المفرج عن کل محزون،سبحان من جعل خزائنه بین الکاف والنون،سبحانه "اذا قضى أمرا فأنما یقول له کن فیکون"

"فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیء والیه ترجعون"

"سبحا ن ربک رب العزة عما یصفون، وسلام على المرسلین والحمد لله رب العالمین"

یا مفرج فرج عنا، یا مفرج فرج عنا، همومنا فرجا عاجلا برحمتک یا أرحم الراحمین"

وصلى الله على سیدنا محمد انبی الامی وعلى اله وصحبه وسلم

 


آثار و برکات سوره نحل​​​​​​​

 

 آثار و برکات سوره نحل


1) جهت غلبه بر دشمنان
اگر کسی سوره مبارکه نحل را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و با خود دارد همه دشمنان مسخر او گردند.
خواص آیات قران کریم ص100

2) جهت برکت محصول
هُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً لَّکُم مِّنْهُ شَرَابٌ وَمِنْهُ شَجَرٌ فِیهِ تُسِیمُونَ ﴿۱۰﴾ یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ ﴿۱۱﴾
اگر کسی با ایمان 7 بار این دو آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و بر کاسه ای آب بخواند و آن آب را بر مزارع و اشجار بپاشد برکت بسیار مشاهده کند و از همه آفات محفوظ بماند.
خواص آیات قران کریم ص100

3) جهت زیاد شدن شیرمادر
وَإِنَّ لَکُمْ فِی الأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُّسْقِیکُم مِّمَّا فِی بُطُونِهِ مِن بَیْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَآئِغًا لِلشَّارِبِینَ ﴿۶۶﴾
اگر زنی بخواهد که شیرش زیاد شود این آیه را برآب بنویسد و بیاشامد.
درمان با قرآن، محمدرضا کریمی ص50



از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است:
اگر کسی بخواهد که دشمنان خود را متفرق سازد سوره مبارکه نحل را 21 بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند و به روایتی 108 بار بخواند بزودی دشمنانش متفرق و پراکنده می شوند.
خواص آیات قران کریم ص100

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد