سری از اسرار در باب نام مقدس علی (علیه السلام ) :
حروف زبر علی علیه السلام میشود(( ۱۱۰)) که از تنزل آن(( ۱۱ ))بوجود میآید که عدد اسم اعظم(( هو ))
بینات علی ((ی ن ا م ا )) جمع اعداد ((10+50+1+40+1=102)).
از تنزل ۱۰۲ ،((۱۲)) بوجود می آید که عدد امامان علیهم صلوات الله است لهذا امیر المؤمنین خلاصه همه امامان و جامع همه هست . وعدد ۱۲ عدد نظم است ونظم عالم به وجود مقدس علی علیه السلام است.
واگر علی علیه السلام بر جایگاه خود بود نظم عالم بر پا بود و گناه و هرج و مرج و بی عدالتی نبود .
دور نگهداشتن علی علیه السلام از جایگاه خود یعنی گناه و... وهمه گناهان بر عهده کسانی هست که اورا به ناحق از جایگاه خود دور کردند و بی نظمی در عالم جاری نمودند.
قاعده تنزل عددی :
قبلا بیان نمودیم که تنزل عددی یعنی هزارگان، صدگان شود.
صدگان،دهگان شود.
دهگان ،یکان.
ولی برای یکان تنزلی نیست.
وبر طبق این قاعده ۹۲(عدد نام محمد صلی الله علیه وآله) میشود ((9+2=11)) عدد اسم اعظم ((هو)).
ونیز بر طبق این قانون ۱۱۰ (عدد اسم علی علیه السلام ) میشود ((۱۱)).
(۱۰+1=11) عدد اسم هو .
((۱۰۲ ))عدد بینات نام مقدس علی علیه السلام میشود ((۱۲)).
سری از اسرار نام مقدس محمد (صلی الله علیه و آله) :
زبر (م) بینه (ی م )
زبر(ح) بینه (ا)
زبر(م) بینه(ی م )
زبر(د) بینه (ا ل)
زبر ۹۲ که از تنزلش ۱۱ بوجود میآید مساوی با(( هو)).
بینه ۱۳۲ ((۱۰۰ ق .۳۰ ل .۲ ب ))
۱۳۲ =قلب .
وجود مقدس جناب محمد صلی الله علیه و آله ((قلب)) عالم امکان است
خواص حروف : ( که به دلیل عدم سوء استفاده از حروف ، این متن توضیح داده نمیشود)
اعداد حروف زوج ، متحابه است که در امور محبتی و کارهای خیر بکار برده میشود در روزهای نیک و ساعات سعد
ب ب ددددووووووح ح ح ح ح ح ح ح که جمعا عددش ۱۲۰ است و اگر ملفوظی بدوح در نظر گرفته شود عددش ۶۰ است با=3.دال=35.واو=13.حا=9
(3+35+13+9=60)
وشصت عدد سین است . صد و بیست ملفوظی سین .....
اعداد حروف متباغضه بدین گونه است : ا ج ج ج ه ه ه ه ه ززززززز ط ط ط ط ط ط ط ط ط .جمعش ۱۶۵ استنطاقش ((ق س ه)) بینات همین استنطاق ((ا ف ی ن ا)) و از مجموع ملفوظی و استنطاق چون الف مکرر انداخته شود باقی این حروف میشود : ((ق س ه ا ف ی ن)) عدد این حروف ۳۰۶ است مطابق با قاهر و قهار و اگر عدد چهل و پنج که عدد آدم علیه السلام است ضمیمه شود عدد میشود ۳۵۱ مطابق با مقهور.
پیامبر صلی الله علیه و آله در تفسیر ابجد فرمودند بیاموزید تفسیر ابجد را پس همانا در اوست عجائب همه اش وای بر عالمی که نمیداند تفسیر آن را...
بحار الانوار ﺟﻠﺪ 2، ﺻﻔﺤﻪ 317