چگونگی دعوت اسماء ادریسی
یا الله المحمود فی کل فعاله
عمل به تصریف این اسم مبارکه این است که هفت شب آنرا قرائت کند. در هر روز هزار بار و بعد از هر نماز چهل و هفت مرتبه. از خواص این اسم مبارکه این است که فرد عمل کننده بین مردم محمود و محبوب میگردد و به اذن خداوند سبحان و به برکت این اسم مبارک، خصلت و خلق نیکو میگیرد.
کسی که روز جمعه لباس نو بپوشد و به مسجد رود و پس از ادای نماز، اسم مبارکه فوق را دویست مرتبه پیش از آنکه از جایش حرکت کند با اخلاص و اعتقاد و ایمان قلبی صحیح قرائت کند، به اذن و اراده پروردگار قدرت و نیروئی خارق العاده خواهد یافت. به یاد داشته باشید که قاری این اسم مبارکه باید سینه ای خالی از حقد و حسد نسبت به برادران مسلمانش داشته باشد وگرنه دعوتش خالی از نتیجه خواهد بود و بیم هلاک است.
برج این اسم مبارکه اسد است، کوکب آن شمس است، روز آن یکشنبه است. وفق مربوط به این اسم مبارکه مسدس است (شش تائی). ملک علوی آن روقیائیل است و ملک ارضی آن مذهب است. عدد حروفش .....است و عدد جمل آن ..... میباشد و جمله عدد و حروفش .....است. ملک علوی این اسم ، ثفوائیل است و سفلی برای خیر، شیحطیش است. بخور آن هم لادن است.
(( اللهم صل وسلم وبارک على رحمة العالمین رسولُ السلام صاحب الخلق الرفیع محمد النبی الصادق الأمین واجعلنا له ناصرین ومنصورین ومؤیدین ومتبعین حباً وإخلاصاً فی طاعتک ورضاک وعلى آله وصحبه أجمعین ))
اللهم یا عظیم السلطان ،یا قدیم الإحسان یا دائم النعماء ، یا باسط الرزق ، یا کثیر الخیرات ، یا واسع العطاء ، یا دافع البلاء ، یا سامع الدعاء ، یا حاضراً لیس بغائب یا موجوداً عند الشدائد ، یا خفی اللطف ، یا حلیماً لا یعجل ، اللهم الطف بنا فی تیسیر کل أمر عسیر فإن تیسیر العسیر علیک یسیر فنسألک التیسیر والمعافاة فی الدنیا والآخرة..
طرق ذکر و دعوت اسماء رحمانی در علوم غریبه
در برخی از دعوات نیاز است که ما حتما رو به قبله باشیم و زیر اندازمان از جنس خاصی باشد و یا عموما زمین خالی و خاک باشد و یا در مواردی باید آب باشد. البته نوع نشستن و یا ایستادن در مکان دعوت هم نکته مهمی است. این بستگی به دعوت دارد. مثلا در برخی دعوات حتما باید پشت به قبله انجام شود. مهمترین دعوات اسماء الهی که شناخته شده هم هستند از دعوات اسماء ادریسی و یونسیه و عبری و ..... میتوان نام برد.
برای یک دعوت موفق باید به طهارت ظاهری و باطنی توجه خاصی مبذول شود. برای اعمال علوم غریبه عموما ترک حیوانی و روزه داشتن (بستگی به نوع عمل دارد) و تغسیل و پاکیزگی و مسواک زدن و تقلیل ( کم بودن خواب و خوراک و تکلم) و در برخی از مواقع حتی عدم تکلم از نکات ضروری است.
ببینید در دعوات و تسخیرات به هیچ وجه ( این مطلب هم است) نباید زیر پای ما خالی باشد و در مکان مسقف هم نباید باشد. مثلا نمی شود که در یک آپارتمان که زیر پای ما پارکینگ است مبادرت به این عمل کرد. اینها (موکلین) ممکن از پائین به سمت بالا بیایند که با این کار شما همسایه ها مورد آزار و اذیت اینها واقع میشوند. در مکان مسقف هم نمیتوانید که مبادرت به انجام این عمل کنید، چون ممکن است که از سقف به پائین بیایند.
برخی از اذکار محدود هستند (عدد مخصوص دارند) و برخی اذکار بی نهایت است و عدد خاصی ندارد. توجه داشته باشید که در مکان ذکر نباید عکس یا مجسمه و یا دعا و از این قبیل باشد. ذکری که ما دعوت آنرا انجام میدهیم باید لحن آنرا رعایت کنیم. به این معنی که مثلا تلفظ صحیح آنرا بدانیم و نمیشود که ترجمه آنرا گفت خصوصا در اذکاری که به زبان عربی است باید حتما مخارج حروف را رعایت کرد.
در بیشتر اذکار باید به جنس مورد استفاده برای تسبیح و حتی جهت گرداندن آن و چگونگی گرداندن آن در دستانمان و اینکه چگونگی گردش میان انگشتان (تسبیح میان کدام انگشتان ما بگردد) هم توجه شود. خوب، جنس تسبیح باید با نوع ذکری که انجام میشود و نیز با طالع فرد همخوان و موافق باشد. نکته مهمی که حتما باید بدانیم این است که جهت گرداندن تسبیح اگر رو به بدن شخص باشد با زمانی که این جهت رو به بیرون باشد خیلی متفاوت است. اگر جهت گرداندن تسبیح رو به فرد دعوت کننده باشد خواص و یا معایب به خود او برمیگردد.
مورد دیگر از چگونگی انجام ذکر دقیق بودن و شمرده و واضح خواندن ذکر است. توجه کنید که ذکر باید با تمرکز و حوصله و دقت و صرف وقت گفته شود (در تمام اذکار. فرقی نمیکند که بی نهایت باشد یا عدد دار). انجام عمل باید در یک مکان خلوت باشد. خلوت بودن مکان در تمامی اعمال رحمانی و غیر رحمانی از باید هاست. در اکثر دعوات حتی نباید صداهائی مثل صدای سگ به مکان برسد. برای موفق بودن بیشتر دعوات اسماء باید در جائی باشد که همسایه ای وجود نداشته باشد.
مورد آخر که ذکر میکنم بخورا ت عمل است. بخورات در تمامی موارد از بایدهای اذکار است. در واقع از مهمترین لوازم اذکار بحث انجام بخورات است.
طریقه دعوت اسماء الهی و طرق ذکر
برای دعوت اسماء ابتدا عدد ابجد ذکر مورد نظر را محاسبه میکنند.
مثلا الله=۶۶ البته غالبا بدون احتساب تشدید و در باب همزه هم قواعدش اصلا درسی جداست که بنابه نوع کرسی همزه عدد آن محاسبه میشود.خب اول از همه سالک باید ببیند که دنبال چه موضوعی میگردد مثلا علم.اسمی که پیدا میکند مفهومش باید معادل نیتش باشدمثلا برای علم میشود.عالم.علام .علیم.علام.علام الغیوب .خبیر. بصیر. ظاهر. ظهیر. کاشف الخفایا. نور.و… خب باید معانی هر اسمی را بداند و معنی صفت مشبهه و صیغهء مبالغه برای هر اسمو همینطور معنی افعال رباعی و…به همین خاطره که میگم استادلازمه.خب حالا من منظورم علم خاص و عظیمه پس اسم علیم رو انتخاب میکنم.
حالا باید ببینم ایا با یاء ندا اسم را دعوت کنم یا با ال معرفه اساتیدی مثل سید حسین اخلاطی معتقدند که اگر یاء ندا امد لازمه که بنده حاجتی متناسب با شان خداوند از او بخواد و الا بی ادبیه مثلا برای دعوت پول و مال بگوید(در اسم وهاب یا وهاب العطا یا) یا وهاب هب لی من لدنک رحمه انک انت الوهاب العطایا. که باز در اینجا بعضی معتقدند که عدد ذکر و یاء ندا هم باید به اسم اضافه شود و بعضی معتقدند فقط عدد یا باید اضافه شود که ۱۱ است. اگر اسم تنها دعوت میشود میتوانند ال معرف اضافه کنند که میشود الوهاب یا العلیم.باز هم بعضی ها عدد ال را مضاف میکنند به اسم و بعضیها چنین نمی کنند. مورد دیگر لفظ هو است که به معنای او ست.و مفرد مذکر غایب من معتقدم برای هو هم از دستور یا پیروی کنید و هو بعنوان موخره بکار رود یا مقدمه ای برای تعریف حقتعالی.مثل:
هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب والشهاده وهو السمیع العلیم.در اینجا هو مقدمه آمده. یا مثل: یا من هو الله الذی لا اله الا هو الرحمن الرحیم. یا مثل: یا هو یامن هو یامن لیس هو ولا کیف هو ولا این هو ولا حیث هو الا هو.
یاد آوری: مثلا از خواص معروف و مشهور اسمها ادریسی ۲و۶و۲۲و۲۳و۳۳ که میتوان آنها را به طرق مختلف خواند و نتیجه گرفت میتوان به موارد زیر اشاره کرد: بزرگی، کشف مغیبات، حافظه عظیم، علم و معرفت، چنان بزرگ شدن که شاه زمین شود، در امان ماندن از دست دشمنان.
در دعوت اسماء الهی معمولا خیلیها لوح مظهر اسم مورد نظر را(رجوع شود به او فاق)در مقابل قرار می دهند یا حمل میکنند من تمام اینها را انجام داده ام اما به نظرم اسمی در خشان با خط زیبادر مقابل فرد بهتر است. و در مدت ذکر به معنای آن توجه کنید.در ضمن از شرایط تاثیر گذاری اسماء لوازم ظاهری ذکر است.
مثلا اگر میخواهید اسم علیم برای شما در باب علو دینی تجلی کند.باید مبادی آداب دینی و خصوصا حر کت در باب کسب علوم دینی باشید. وخصوصا شرط اول برای موفقیت توحیده .دیگری ادب نسبت به تمامی پیامبران و معصومین علیهم السلامه یعنی نامشان را بدون ذکر صلوات نبرید و مو قع نوشتن به عین و یا صاد جلوی اسمشون اکتفا نکنید.